Waktu Solat

Dapatkan widget waktu solat ini

AD (728x90)

Sabtu, 20 Disember 2014

Belang Harimau Malaya Di AFF Piala Suzuki 2014

Share it Please
Demam bolasepak Piala Suzuki 2014 baru melabuhkan tirainya. Semua sudah maklum bahawa pasukan Harimau Malaya gagal menjuarai kejohanan edisi kali ini. Walaupun menang dengan jaringan 3-2 di Stadium Nasional Bukit Jalil, Harimau Malaya tumpas dengan agregat jaringan 3-4 kepada pasukan 'Gajah Perang' Thailand.


Harimau Malaya berjaya membuatkan rakyat Malaysia bergembira bermula saat jaringan pembukaan oleh penjaring terbanyak kejohanan Safiq Rahim sebelum Indra Putra Mahyuddin menjaringkan gol kedua pada minit ke-45.

Sentuhan magis Safiq Rahim sekali lagi membuatkan Harimau Malaya terus mengaum pada malam itu apabila tendangan percumanya itu menerjah gawang Thailand dan menjadikan Harimau Malaya mendahului Thailand 3-0.


Namun impian 28 juta rakyat Malaysia musnah apabila Thailand berjaya menjaringkan gol pada minit ke 82 dan 88. Faktor keletihan para pemain Harimau Malaya di 10 minit terakhir dilihat sebagai punca kegagalan merangkul kejuaraan AFF edisi kali ini.

Pujian harus diberikan kepada keseluruhan skuad kebangsaan 2014 ini kerana telah menunjukkan prestasi yang menakjubkan sepanjang kejohanan. Tahniah juga kepada para penyokong yang hadir di stadium mahu pun yang sekadar menyaksikannya secara langsung di televisyen.

Thailand Juara


Ultra Malaya

Tahniah Thailand.
Terima kasih Harimau Malaya!

Written by

Blog yang memaparkan informasi terkini dalam bidang pendidikan.

0 ulasan:

Catat Ulasan

© 2013 Cikgu Hal's Pandora. All rights resevered. Designed by Templateism