Waktu Solat

Dapatkan widget waktu solat ini

AD (728x90)

Ahad, 21 Disember 2014

FROG Pembelajaran Secara Online

Share it Please

Mungkin ramai pelajar yang masih tidak tahu apa itu pembelajaran melalui FROG. Ia adalah salah satu kaedah terkini yang disediakan oleh Kementerian Pendidikan untuk membolehkan pelajar belajar secara 'online' di mana sahaja dan pada bila-bila masa.

Setiap murid, guru dan ibu bapa akan diberikan satu "Nama Pengguna" dan satu "Kata Kaluan" untuk log masuk ke dalam alam pembelajaran FROG. Setiap murid akan dapat melihat dan belajar melalui laman-laman yang telah dibina oleh guru-guru di sekolah masing-masing sahaja.

Oleh itu, para guru memainkan peranan yang amat penting untuk menyediakan laman-laman pembelajaran untuk anak-anak murid mereka. Nota, gambarajah, carta, dokumen dan video boleh dimuat-naik oleh para guru. Latihan dan tugasan boleh diberikan di laman FROG untuk pelajar jawab dan hantar semula kepada guru untuk disemak.


Mulai tahun 2015, diharapkan semua pelajar akan mempunyai akses kepada laman FROG sekolah masing-masing. Ia merupakan kaedah terbaharu yang dapat menarik minat para pelajar untuk belajar di samping dapat menimba ilmu dengan cepat. Terdapat banyak lagi ciri tambahan pada FROG yang tidak dapat cikgu terangkan di sini


Paparan untuk log masuk


Di bawah ini cikgu ingin paparkan laman FROG yang cikgu telah bina untuk kegunaan murid-murid di sekolah cikgu. Laman ini masih lagi baru dan masih belum lengkap sepenuhnya. Namun ia akan sentiasa ditambah-baik dari masa ke semasa.

Laman Sains
Selamat melompat!

Written by

Blog yang memaparkan informasi terkini dalam bidang pendidikan.

0 ulasan:

Catat Ulasan

© 2013 Cikgu Hal's Pandora. All rights resevered. Designed by Templateism